Insights
Siła zaufania.
By
Czy organizacje, które zdobyły wiarygodność, osiągną lepsze wyniki?
Zaufanie to dość trudna do sprecyzowania koncepcja. Jeszcze trudniej jest zmierzyć i określić ilościowo. Na czym dokładnie polega wartość zaufanych analiz?
Siła zaufania w analityce
Czy organizacje, które zdobyły wiarygodność, osiągną lepsze wyniki?
Zaufanie to dość trudna do sprecyzowania koncepcja. Jeszcze trudniej jest zmierzyć i określić ilościowo. Na czym dokładnie polega wartość zaufanych analiz?
Czy organizacje, które zdobyły wiarygodność, osiągną lepsze wyniki, zbudują lepsze relacje lub podejmą lepsze decyzje? Gdy zaangażowani są konsumenci, brak – lub utrata – zaufania może wyraźnie mieć duży wpływ na sukces reputacji marki i wyniki sprzedaży.
Anegdotyczne dowody z ostatnich kilku lat sugerują, że naruszenia danych niektórych wiodących sprzedawców detalicznych na świecie, które ujawniły karty płatnicze milionów kupujących, miały duży wpływ na reputację marki, a w niektórych przypadkach na wyniki finansowe. Jednak wielu konsumentów pozostaje ignorantem lub ambiwalentnym sposobem, w jaki większość organizacji wykorzystuje ich dane.
Większość firm ma niewielką motywację do przejrzystego informowania o tym, jak gromadzą i wykorzystują dane, poza podstawową zgodnością z przepisami.
Dobre zachowanie firm nie zawsze się opłaca — korzystanie z danych i analiz w sposób, który nie zawsze leży w najlepszym interesie konsumenta, jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.
Konsumenci dopiero teraz zaczynają zdawać sobie sprawę z wartości zaufania do dzielenia się danymi osobowymi i rosnącej możliwości wykorzystania danych.
Niewielu konsumentów naprawdę rozumie moc swoich poleceń dotyczących danych i w rezultacie nie jest w stanie dokładnie oszacować wartości, jaką powinni przyłożyć do ich udostępniania – ani kary, jaką powinni wymierzyć za niską przejrzystość lub jeśli ich zaufanie zostanie nadszarpnięte.